Khamis, 30 Julai 2009

Siapa itu Yahudi dan peranan jahat mereka dalam masyarakat moden

Jika anda menjawab Yahudi adalah satu bangsa dari Bani Semitik Umat Israel, atau dalam lain perkataan keturunan Nabi Yaakob anak Nabi Ishak anak Nabi Ibrahim alaihissalam. Betul lah itu. Tapi??.. Bolehlah dikatakan bahawa majoroti daripada golongan yang menggelarkan diri mereka Yahudi di zaman ini sebenarnya bukan Yahudi. Yahudi yang bukan Yahudi! Mengapa? Kerana kebanyakan mereka ini adalah keturunan Bani Khazar Turki dari Eropah Tengah yang telah memeluk agama Yahudi pada kurun ke 8 era Kristian atas sebab-sebab politik!

Kenyataan ini menggariskan satu penipuan terbesar dalam zaman kita ini – Kita diberitahu bahawa perbuatan menyokong Arab Pelestin yang memang SAH berketurunan Semitik adalah satu perbuatan yang 'anti-semitik'. Manakala jika kita menentang Israel yang bukan semitik, maka kita anti-semitik. Jadi kesimpulannya (yang menjadi Yahudi) itu tidak kena mengena dengan satu bangsa tertentu. (sebagaiman juga Islam tidak melambangkan satu bangsa khusus).

Jadi apakah erti keyahudian ini? Anda mungkin akan mengatakan pula sekarang bahawa keyahudian itu adalah satu isu agama. Kalau ini benar, bagaimana pula dengan sebahagian besar 'Yahudi' yang secara terbuka mengakui diri mereka sebagai agnostic dan ada juga atheist, tetapi terus lancang menggelarkan diri mereka Yahudi?.

Oleh itu, sekiranya keyahudian atau menjadi Yahudi itu tidak ada kena mengena dengan bangsa ataupun agama, dimana letaknya keyahudian ini?

Jawapannya sudah pasti boleh kita rujuk dalam kitab Allah, Al-Quranul Karim. Allah swt menjelaskan dengan sejelas-jelasnya dal Quran bahawa keyahudian itu ialah satu cara hidup, satu cara berfikir yang diwariskan dari satu generasi ke satu generasi. Sebagaimana Islam itu adalah satu cara hidup (ad-deen) dan satu cara berfikir, begitulah juga Yahudi itu. Si Muslimin boleh dikenali dengan sifat-sifat mulianya, dan si Yahudi pula boleh kita kenal dengan sifat-sifat kejinya. Sesiapa yang arif dengan kitab suci Al-Quran akan mengetahui sifat-sifat jelek Yahudi yang dimaksudkan. Allah swt telah menyebutnya satu persatu kejelekan mereka itu. Dan yang paling utama dan paling penting untuk kita fahami mereka adalah:

1. Perasaan lebih baik, lebih mulia atau lebih tinggi daripada orang lain tanpa sebarang asas atau sebab-musabab.

2. Ketamakan terhadap harta dan kuasa yang tiada penghujungnya.

3. Sifat pengecut yang amat sangat berserta ketakutan eksterim terhadap maut. (cukup fobia dengan perkataan jihad).

4. Tiada keupayaan untuk mematuhi sebarang autoriti, yang selalunya membawa kepada perbuatan memberontak dan ingkar.

5. Tiada keupayaan kronik untuk mempercayai orang lain, sentiasa berburuk sangka, busuk perut.

6. Sentiasa bersifat ragu-ragu dan skeptikal yang tiada ubat penawarnya.

Allah menyebut sifat-sifat ini dalam banyak ayat dalam AlQuran dan sifat-siafat inilah yang mendatangkan kemurkaan Allah swt ke atas umat Yahudi. Mereka memiliki sifat-sifat yang berlawanan dengan sifat-sifat yang dimiliki oeh orang-orang yang beriman kepada Allah dan mematuhi para Nabi.

Perancangan yang cukup hebat oleh Yahudi laknatullah ini telah mengubah keseluruhan kehidupan manusia dalam tempoh empat ratus tahun yang lalu. Dalam tempoh itu seluroh kuasa politik dan ekonomi telah dipindahkan secara sistematik daripada asas-asas tradisi mereka.. Hasilnya , dunia telah menyaksikan suatu kontrol politik dan ekonomi yang tidak pernah dilihat sebelumya dalam persejarahan manusia. Kefahaman mereka hanya merangkumi aspek-aspek keujudan fizikal semata-mata dan ini telah menyempitkan laluan manusia kearah memahami dimensi spiritual keujudan. Manusia telah terpisah jauh daripada keimanan mutlak kepada Tuhan maha Pencipta.

Kekuatan mereka (yahudi) muncul pada era Kristian di kurun 15. Dari situ sejarah hitam bermula. Peristiwa Renaissance, Reformasi, Perang saudara Inggeris, Revolusi Perancis, Revolusi Rusia, Perang Dunia Pertama, Kejatuhan Khilafah Uthmaniyyah dan disambung dengan Perang Dunia Kedua. Tempuh empat ratus tahun itu mempersembahkan tompok-tompk keujudan satu leitmotif, satu tema asas yang berkesinambungan.

Kita mulakan dengan Renaissance. Pada asasnya dari situ bermula pemindaan cara manusia memandang dunia kediaman mereka. Sebelum Renaissance, manusia dengan terbuka dan secara natural menerima pandangan hidup berasaskan wahyu ketuhanan. Tanpa banyak soal, mereka menerima bahawa manusia semuanya ciptaan Tuhan, begitu jua alam semesta. Semua di bawah kekuasaan tuhan. Selepas kedatangan Renaissance pandangan manusia telah berubah. Manusia melihat diri mereka ujud bebas dari sebarang usul ketuhanan, mula mengukur, menilai alam semesta menggunakan daya fikiran mereka sendiri dan mengenepikan wahyu-wahyu ilahi. Poin dari sini ialah sebaik tamatnya Era Renaissance ini, manusia telah rata-rata mempunyai pandangan hidup bahawa mereka adalah Tuan kepada alam semesta dan penentu masa depan mereka sendiri.

Sekarang kita lihat pula era Reformasi. Di era ini lojik akal digunakan secara meluas. Martin Luther telah memaku 95 thesisnya di pintu Gereja Wittenburg pada 31 October 1517 dan mengistiharkan pemisahan beliau dari Gereja Rome. Dia membuka laluan kepada orangramai untuk menolak fahaman tradisi tentang apa yang betul dan apa yang salah, walhal faham tradisi ini adalah yang terasas atas saki baki ajaran nabawi yang asli. Dengan penolakan ini manusia boleh menentukan mana betul dan mana salah berlandaskan kefahaman sendiri dan ini sudah tentu akan berubah-ubah menurut situasi. Ketibaan Reformasi ini telah menolak undang-undang Canon iaitu undang-undang yang berasaskan ajaran-ajaran moral Gereja Traditional. Dari sini timbul cara menghalalkan peminjaman wang berfaedah (berbunga) yang diperkenalkan oleh John Calvin berketurunan Perancis. Dari sinilah bermulanya satu struktor kuasa baru kepada kekayaan financial dan bukan lagi pemilikan tanah-tanah. Di era ini jugalah Raja England, Henry VIII telah memutuskan hubungan dengan Gereja Rome dan menubuhkan Gereja England dan beliau sendiri sebagai kepalanya. Inilah pukulan berdasarkan Luthernisma. Kalau berdasarkan Calvinisma, Henry sendiri menabur jumlah hutang yang besar pada kadar 10%dan membolehkan dia memuaskan nafsu dan hawa rakusnya yang akhirnya membawa kepada kejatuhan pemerintahan beraja yang kononnya dia sendiri ingin pertahankan.

Bermula dari tindakan Henry keluar dari Gereja Rome meletakkan kerajaan-kerajaan kecil bawah taklukannya mula berpecah. Kejatuhan Dinasti Todor yang menyokong Raja England pada Dinasti Stuart yang menyokong Raja Perancis dan Gereja Rome menampakkkan perpecahan berakhir dengan Perang Saudara Inggeris dengan penangkapan dan pembunuhan Raja. Ketika dibunoh Raja itu berkata, "Aku mati sebagai syahid untuk rakyatku." Tetapi dia juga dibunoh atas nama rakyat!

Dalam keadaan ini Oliver Cromvell naik memerintah sebagai Pemelihara Alam Maya (Protector of the Realm) dan memerintah England atas nama Parlimen. Dia sebenarnya berada dibawah tunjuk kreditor-kreditornya semasa meminjam sebegitu besar wang dalam berperang menentang Raja dalam Perang Saudara Inggeris. Masa pemerintahan Cromwell lah bermulanya sistem pemerintahan Sekularisme.

Selepas kematian Cromwell, pemerintahan beraja kembali tapi atas nama sahaja. Raja dibayar gaji oleh Parlimen. Dia hanyalah satu lambang – kononnya dipanggil payung mahkota. Pada masa pemerintah Willam kita dapat saksikan penubuhan Bank Of England, iaitu bank negara yang pertama di dunia. Yang peleknya bank ini bukannya bank nasional dalam ertikata yang sebenarnya kerana ia bukan dimiliki oleh negara tapi milikan peribadi. Dipanggil bank negara kerana ia mempunyai monopoli ke atas matawang dan hanya ia sahaja yang dibenarkan memberi hutang kepada kerajaan. Dan Kerajaan England memang berhutang dengan banyaknya pada bank ini. Oleh itu Bank ini juga 'nasional' dalam konteks seluroh negara itu terhutang kepadanya! Bunga faedah dikenakan pada peminjam atas nama 'pembangunan' untuk rakyat, dibayar semula oleh rakyat dalam bentuk cukai. Inilah titik mula kepada apa yang dipanggil "Jumlah Hutang Negara' atau 'National Debt".

Dari saat inilah Kerajaan secara terang-terangan dan terbuka berada dalam genggaman individu-individu yang memiliki bank itu. Ahli-ahli Riba telah dalam sekelip mata bertukar wajah, dari kedudukan mereka sebagai penyangak atau penjenayah (lintah darat) yang dibenci kepada kedudukan sebagai orang yang memegang kuasa sebenar. Dan ahli-ahli politik terus menerus hingga ke hari ini adalah 'Pak Yet' (boneka) mereka.

Kita beraleh pula pada Revolusi Perancis. Secara terang-terangan dan tidak syak lagi matlamat revolusi Perancis ialah penghapusan orde lama atau 'anciet regime', dan pembasmian apa jua yang didokonginya termasuk ugama. Sekali lagi Raja disembelih atas nama rakyat.! Dari sini ahli-ahli perniagaan Riba berjaya menegakkan satu network bank antarabangsa meliputi segenap pelusok Eropah. Berlaku juga dalam sejarah dunia fahaman atheism dibolehkan. Dan melalu revolusi Perancis inilah KAUM MUSLIMIN buat kali pertama didedahkan dengan fitnah ini. Sebelum itu, integriti dan kesucian as-Syariah dalam Darul Islam berada dalam keadaan terpelihara. Apabila Napolean Bonaparte memasuki Mesir, satu retakan mula dilihat dan melaluinya racun yang memusnahkan Eropah mula merebak ke Darul Islam dan bermulalah kerja-kerja korupnya. Dalam tempoh yang singkat saja, alkohol mula dijual di Mesir, bank yang pertama ditubuhkan disitu dan para pelajar mula ke Paris untuk menimba 'ilmu'.

Kubu terakhir Kristianiti di Eropah ialah Empayar Rusia. Kerana ia adalah Orthodok Timur, untuk sementara waktu ia terlepas dari serangan awalan yang tertumpu pada Gereja Rome. Bila berlakunya Revolusi Rusia ia telah melebihi tahap mana-mana revolusi sebelumnya. Kali ini kesemua keluarga diRaja termasuk kanak-kanak di bunuh dan disembelih dan sekaligus meranapkan pemerintahan beraja. Dan kali ini Atheisma bukan saja dibolehkan malah diwajibkan ke atas setiap individu. Sistem keagamaan dihapuskan!

Masuk pada Perang dunia Pertama, saki baki orde lama Eropah dimusnahkan dengan penghapusan Empayar Austro-Hungarian dan penghinaan ke atas Empayar Jerman. Dan bermula pula serangan ke atas orang-orang Islam seperti nasib kristian Eropah dahulu. Inggeris menyokong satu gerakan nationalis Arab yang ber-revolusi menentang Khalifah Uthmaniyyah dan pada tahun 1924 gerakan ini berjaya menumbangkan kerajaan Islam terakhir itu ditangan anak didik Yahudi berketurunan Yahudi bernama Kamal Ataturk. Inggeris telah mengambil Iraq, Jordan dan Palestin dan menghadiahkan Syria dan Lebanon pada Perancis. Jadi bermulalah sekularisma Islam. Buat pertma kalinya 'Hutang Antarabangsa' muncul selepas Perang Dunia Pertama.

Masuk Perang Dunia Kedua seterusnya hingga kini orde lama telah terhapus yang tinggal adalah Penguasaan Mutlak. Saki baki orde lama telah terkubor, dari sudut politik, ugama sekarang hanyalah satu anakronisma yang tidak lagi relevan, moraliti tradisi terhakis dari mana-mana sistem perundangan. Melalui amalan Riba, ahli-ahli Riba telah memerangkap seluroh dunia dalam perangkap 'Hutang Antarabangsa' dan 'Hutang Domestik'. Satu dunia bernyanyi lagu demokrasi berparlimen sedang kuasa politik sebenar kekal tersembunyi dari pandangan umum. Arena politik dijadikan satu pementasan, satu teater, manakala penulis skripnya tiada siapa yang tahu. Politik dijadikan candu orang kebanyakan.

Proses empat ratus tahun ini merupakan ulangan putaran sejarah yang telah diungkap dalam Al-Quranul Karim. Ia adalah kisah tentang sebuah masyarakat yang terpesong dari ajaran asal Nabi mereka dan akhirnya kembali kufor.Walaupun pada mulanya proses ini ditumpukan pada Eropah dan Amerika Utara tapi satu dunia telah terperangkap dalam arus kekufuran ini .Orang-orang Islam sebagai penerima dan pemelihara Wahyu Terakhir dijadikan sasaran istemewa.

Siapa sebenarnya dalang disebalik keselurohan proses ini? Jangan kita lupa bangsa Yahudi yang banyak disentuh dalam kitab suci Al-Quran dan berulang-ulang kali diceritakan tentang umat lampau sedangkan Al-Quran sendiri adalah kitab terakhir. Betullah Al-Quran itu petunjuk untuk akhir dunia! Jawabnya betul bangsa Yahudilah yang mengemudi perancangan yang hebat ini dan mereka bermatlamat.

Sejarah menunjukan puak Yahudi di Eropah adalah golongan minority yang dihina, ditindas dan masyarakat tanpa negara . Mereka menggunakan Riba sebagai senjata melemahkan Nasrani juga Islam bahkan dalam ugama Yahudi pun riba itu tetap haram.Tetapi si Yahudi mengatakan " Riba itu haram, tetapi golongan mereka (Yahudi) dibenarkan oleh Tuhan untuk mengenakannya ke atas golongan yang bukan Yahudi". Dari situ membuka laluan pada mereka menghimpun harta kekayaan dan kuasa. Mereka berdendam pada peristiwa 1290 bila terusir dari England dan dengan kepercayaan yang utuh mereka adalah 'Umat Terpilih' telah menjadikan moto ini kesungguhan untuk kembali bangkit membalas dendam terhadap golongan kristian.

Oliver Cromwell meminjam wang yang banyak dari ahli-ahli kewangan Yahudi di Amsterdam (Belanda) untuk membiayai Perang Saudara Inggerisnya dan juga memerangi Raja Belanda. Tengok sikap Yahudi bangsat ini yang bertalam dua muka..mereka tidak menunjukkan kesetiaan pada negara. Pergi lingkup Belanda. Oliver kemudian membenarkan Yahudi bermastautin di England selepas mereka dihalau dahulu. Yahudi-Yahudi ini telah menubuhkan Bank Of England menggantikan Bank Of Amsterdam. Bermulalah peranan mereka.

Semasa Revolusi Perancis deklarasi pembebasan semua Yahudi disambut baik oleh kerana banyaknya berhutang. Pengasas Bank Of Rothschild berketurunan Yahudi ini mengaut keuntungan berlipat dan menubuhkan House Of Rothschild. Keluarga ini berpihak pada SEMUA pihak dalam apa jua konflik dan mula merangkakan penubuhan network bank-bank antarabangsa mereka.

Pada ketika Yahudi menyerapi masyarakat Eropah melalui kuasa wang dan politik mereka bertumpa pada Revolusi Rusia pula. Sembilan puluh peratus (90%) dari Komisar-komisar awal revolusi Rusia adalah Yahudi, begitu juga pengawal-pengawal peribadi Keluarga Czar adalah Yahudi. Dengan mudah mereka melenyapkan keturunan Czar ini dan jangan lupa Lenin yang dipuja ramai itu adalah Yahudi.

Begitulah seterusnya penguasaan kaum Yahudi ini di Amerika selepas kejayaan di benua Eropah. Jarum halus Yahudi memetikan masyarakat moden dan terpaksa mengikut rentak tari Yahudi ini. Di Amerika puak Yahudi ini hampir berkuasa sepenuhnya dalam menentukan calun yang boleh dan calun yang tidak boleh menduduki Kongres atau Senate Amerika. Dan oleh itu termasuklah juga SIAPA yang boleh menjawat tampok 'Presiden Amerika Syarikat'. Tengok betapa hebatnya golongan Yahudi ini.

Melalui Deklari Belfour mereka dianugerah dengan tanah yang diidam-idamkan iaitu Palestin. Kejayaan meleburkan morality kristian diarahkan pada Islam pula. Kuasa politik dan kewangan dalam genggaman mereka dan matlamat seterusnya adalah mencorakkan masyarakat moden. Mediamassa dikuasai mereka dengan mempamerkan seks luar nikah, seks rambang dan akhirnya homoseks. Ini ditunjukan dalam masyarakat melalui dunia Hollywood yang telah mereka kuasai. Dari situlah mereka berjaya mewujudkan satu masyarakat moden yang tenggelam dalam kefanaan pada kebendaan, kemewahan dan apa-apa lagi yang boleh difikirkan sekarang yang semuanya menutup ruang pada keagamaan.


Rujukan: Keruntuhan dan Kejatuhan Umat Manusia oleh Hajj Abdal Haqq Bewley

Tiada ulasan: